|       ارتباط با ما   |   درباره ما   |   راهنما
09166438252
کد مطلب : 19

انتخاب و تعویض روغن های توربین

در پاسخ به این سئوال که عمر روغن توربین چقدر است باید گفت هر تخمین دقیق یا هر تلاشی در این رابطه بستگی به متغییرات و فاکتورهای زیادی دارد که این امر را غیرممکن می سازد. برای مثال سازندگان روغن توربین، عـمــــر روغن توربین های گازی را5 تا15 سال تخمین می زنند.
عوامل اصلی تاثیر گذاردر طول عمرروغن توربین عبارتند از: آب، گرما، آلودگی، ساعات کارکرد و دفعات تعمیرات.
ولی مساله غیرقابل انکاردر مورداین قبیل روغنها این است که روغنهای توربـین که ازکیفیت بالایی برخوردار بوده وبطور دقیق آزمایش ونگهداری شده اند بیشتر از روغنهای بی کیفیت دوام می آورند.
برای اینکه اهمیت روغن توربین ازنظر اقتصادی بیشتر روشن شود به بیان چنـد مثال مـــی پردازیم: تصور کنید در یک توربیـــن، فولادی با وزن بیش از100 تن با سرعت 3600rpm درحال چرخش است و بوسیله یاتاقان هایی که در بالشتکی از روغن با ضخامت کمتر از موی انسان حمایت می شود.
اگر روغن وظیفه خود را خوب انجام ندهد خســـارت زیادی وارد شـــده و ممکن است در یک نیروگاه خسارت مالی به میلیونها دلار برسد. یک نیروگاه معـــمولی تقریباً 50MWhr دلار در زمانهایی (non peak) که پیـــک نداریم و1000MWhr دلار در زمانهای پیک الکتریسته می فروشد. انتخاب و نگهداری بد روغنـــهای توربین منجر به کاهش و هدررفتن تولیدبه میزان500 هزار دلار در روز مـی شود. یکــی دیگر از مسائل اساسی که به عنوان بخشی از فرآیند انتخاب ارزیابی می شود، خدمات و تعهد فروشندگان است که باید در زمان تهیه روغن برای توربیــن های بخار، گازی، آبی و هوایی در نظر گرفته شود.
idkala

 
 
تست میکنیم برای مطالب سایت
مقالات سايت